PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS – Release noch 2017

Facebook
Twitter
LinkedIn
PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS

Der Entwickler von PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS hat in einem Update die neue aktualisierte Roadmap für den Release des erfolgreichen Shooters dargestellt.

PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS – Release bis Q4 2017

In den ersten Interviews wurde bisher ein Release innerhalb von 6 Monaten nach Start des Early Access angepeilt. Nachdem das Spiel gerade sein 3 Monats Update hatte, haben die Entwickler entschieden sich nicht von den 6 Monaten festnageln zu lassen. Es wird weiterhin ein Release in 2017 geplant, also spätestens in Quartal 4 soll es soweit sein.

Einer der Gründe für die Entscheidung ist sicher der Wunsch kein halbfertiges Produkt veröffentlichen zu wollen. Während Spieler die PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS im Early Access kauften, sich der Risiken und der Probleme bewusst sind, erwarten Käufer des fertigen Produkts andere Qualitäten.

Auch wenn Spiele wie PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS nie 100% „fertig“ sind, sondern immer durch Balance Patches, neue Waffen etc. frisch gehalten werden. So erfordert eine Veröffentlichung doch gewisse Stabilitäten der Server oder Optimierungen der Graphik die während einer Early Access Entwicklungsphase nicht immer die höchste Priorität genießen.

Im Anschluss findet ihr die Original Nachricht der Entwickler:

Players,

Today I want to update everyone on PLAYERUKNOWN’S BATTLEGROUNDS progress through Early Access. The amount of support and feedback we have received from our community has been incredible. I want to thank you all for your bug reports, feedback and suggestions. As we continue to fix bugs, improve gameplay and add new content, it’s important to for us to deliver you a fully realized and polished Battle Royale experience as we look towards launch.

 Over the past few months I have done a lot of interviews, and in many of them, I said we hoped to be out of Early Access six months after we first launched. I’ve come to realize that restricting the window to a specific month could hinder us from delivering a fully featured game and/or lead to disappointment within the community if the launch deadline is not met.

 So, we have decided that we are going push the full launch back a bit from the initial six-month timeframe, but want to assure you that we are still planning a full release before the end of Q4 2017.

 We will continue to push weekly and monthly updates until full launch as we want to ensure that the game we release is the best version possible. This is why we’re giving a launch window rather than an exact date. We hope this makes sense, and appreciate your understanding.

 As always, I want to thank you all for your continued support.

 See you in-game,

 PLAYERUNKNOWN

Bisherige Artikel