Path of Exile – Patch 3.1.0C Keine Endlosheilungen mehr

Path of Exile

Seit der Veröffentlichung der „War for the Atlas“ Erweiterung für das FreeToPlay Spiel Path of Exile gab es einige kleinere Patches. Das neueste Update hat neben einigen kleinen Bugfixes auch eine Änderung an speziellen Abyss Monstern.

Wer den Abyss Spalten gefolgt ist, hat sicher schon die Begegnung mit den Monsterhorden gemacht die den Spielercharakter anspringen. Darunter auch die „Lightless Grubs“ die endlos kleine Geister erzeugten. Diese Geister jedoch konnten von den seltenen Monstern absorbiert werden und diese Heilen. Damit war es in extremen Situationen fast unmöglich diese zu erschlagen. Bzw. bis man alle Grubs erlegt hatte, war die Abyss Spalte bereits geschlossen. Patch 3.1.0C ändert dies nun und verhindert damit solche Begegnungen die schier endlos dauern konnten.

Das Update wird ohne Server Restart live gehen, ihr müsst ggf. nur euren Client neustarten um den Patch zu aktivieren.

In einem weiteren Newspost stellen die Entwickler alle bisher neu gefunden Unique Gegenstände vor, wer also wissen möchte was ihn in der nächsten Kiste erwartet könnte, sollte hier einen Blick riskieren.

Die kompletten Patch Notizen findet ihr im Anschluss:

Path of Exile Patch 3.1.0C

  • Lightless Grubs, including those spawned by Pitworms, no longer have ’spirits‘. Abyss Rares absorb spirit charges from their stronger fallen allies. Because grubs can be spawned by the Pitworms indefinitely, this means the usually limited resource of spirits was being granted over and over by repeatedly spawning worms. These spirit charges grant life when expended, making for encounters that lasted indefinitely.
  • Added a short cooldown to the spirit-spending dive skill of the Wellwing Matriarch to reduce how frequently it can be used even when there are lots of sprits being absorbed.
  • Fixed a bug where Ancestral Protector and Ancestral Warchief had a smaller melee range than intended while Unarmed.
  • Fixed a bug where Volatile Dead was not dealing damage if it did not have line of sight to its target upon spawning.
  • Fixed a bug where Curse on Hit did not work with Despair.
  • Fixed a bug where Abyss monsters could spawn too early in certain areas and interfere with normal Abyss mechanics. We still have one case of this to fix, it should be resolved in the next patch.
  • Fixed a bug where socketing an Abyss Jewel into an Abyss Socket did not grant credit for the ‚Socket Abyss Jewel‘ challenge if that item was not equipped.
  • Fixed a bug with some doors in Abyssal Depths not having the correct blocking.
  • Fixed a bug where the monsters in the Lookout Map boss encounter were able to be used as minions.
  • Fixed a crash with Cremation when linked to Spell Totem.
  • Fixed two instance crashes.
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