Im neusten Unterstützer Update 51, gehen die Pillars of Eternity 2 : Deadfire Entwickler auf die Besonderheiten des Patches ein.
Executive Producer Adam Brennecke erläutert dabei im Video die Einzelheiten.
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Patch 1.2 brachte dabei besonders für die Mod Community Neues mit dem Mod Manager. Für diesen gibt es gleich ein ganzes Video Tutorial.
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Eine englische Niederschrift des Videos gibt es auf dem offiziellen Forum, dort könnt ihr euch auch mit gleichgesinnten Austauschen und an neuen Mods werkeln.
Pillars of Eternity 2: Deadfire Patch 1.2 bringt jedoch noch eine Menge mehr:
Pillars of Eternity 2: Deadfire Patch 1.2
- Durchsuchbares Inventar
- Der Reputations Screen zeigt an, welche Dialog Optionen die Beziehung zu den Gefährten veränderte.
- Die UI gibt nun Hinweise welcher Gefährte für eine Mission besonders relevant ist.
- Mod Manager
- Crew Verletzungsübersicht: Die neue Übersicht zeigt die komplette Crew und eventuelle Verletzungen an
Des Weiteren gab es noch diverse Balance Änderungen, hier die offizielle Meldung von Obsidian:
- Balance Changes
- All 2H melee weapons now receive +1 Penetration to put them in line with the other melee weapons.
- Several under-performing Cipher spells have been buffed while Charm has been re-tuned to break if the character takes damage from the charming party.
- Tricksters have gotten new spells, lower penalties, and cheaper high level abilities, while Wizards have lower out of school penalties, higher power levels with specialized schools, and spell buffs. Additionally, low-level Priest spells have been buffed.
- We wanted consumables to be valuable tools to solve problems, not be a singular factor in combat or be a crutch that players could reach for too easily and without any need for decision-making. As they were, they were too-often the only deciding factor in combat. We’ve re-tuned consumables to scale exclusively from skill ranks and power level bonuses and figurines will no longer have unlimited uses.
- Major Fixes
- Fixed an issue where party members who were knocked out during a save state would be dead but still be in the party upon loading a save
- Players no longer spiritshift (and lose equipment) when drinking from the pool at Outcast’s Respite.
- Player health in character sheet now displays properly.
- Active animal companion abilities now properly display on the Ranger and animal companion ability bars.
- Fixed problems with the ability bar detecting the active/queued state of modal abilities in no modal group.
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