PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS – Event Modus Hunter und Marksmen kommt wieder

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Nachdem uns die letzte Woche Sanhok in Atem gehalten hat, geht es diese Woche mit dem PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS Event Modus: Hunters and Marksmen weiter.

Da der Event Modus bei den Spielern unheimlich gut ankam, geht es bereits in die zweite Runde. Wie bisher erscheinen die Spieler bereits mit einer Schrotflinte und Pistole. Die großen Kaliber wie Sniper Rifles und DMR erscheinen via Flugzeug in den abgeworfenen Kisten alle 2 Minuten.

Ein Überblick über die Regeln:

  • Das Match findet in einer kleinen, statischen Zone statt.
  • Alle Spieler starten mit einer Schrotflinte, Pistole, einer Granate und Bandagen
  • Care Pakete werden alle 110s abgeworfen.
  • Einen Gegner ausschalten bringt 3 Punkte für euer Team
  • Getötete Spieler spawnen im Flugzeug alle 30s.
  • Das erste Team mit 200 Punkten gewinnt.
  • Hat nach 15 Minuten kein Team 200 Punkte erreicht, gewinnt das Team mit den meisten Punkten.
  • Friendly Fire ist abgeschaltet.
  • Die Zeit zum Wiederbeleben eines Verbündeten ist auf 2 Sekunden reduziert.

Also stürzt euch ins Getümmel und viel Erfolg.

Im Anschluss findet ihr die komplette Mitteilung des PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS Teams:

PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS – Event Mode: Hunters and Marksmen Returns!

Hey everyone!

After a weekend of hot dropping to fallen care packages and close quarters havoc, it became clear that once simply wasn’t enough for War Mode: Huntsmen and Marksmen. As before, players will be kitted out with a shotgun and pistol, with sniper rifles and DMRs spawning in airdrops that drop roughly every 2 minutes. If you didn’t have a chance to play last weekend, or are just eager to find out how many pellets can fit inside an average-sized human head, check out Huntsmen and Marksmen before it goes away on July 15!

Please note that while credit towards Steam Achievements and Event Pass missions can’t be earned in event modes, you will still earn Event Pass Play XP.

Full event details below:

EVENT SCHEDULE

STARTS: July 12, 7pm PDT / July 13, 4am CEST / July 13, 11am KST
ENDS: July 15, 7pm PDT / July 16, 4am CEST / July 16, 11am KST

AVAILABLE QUEUES

Ten 5-man squads fight on Sanhok
NA/EU/AS: TPP & FPP
KR/JP/SA/SEA/OC: TPP

WAR MODE – HUNTSMEN AND MARKSMEN EVENT RULES

  • Each match takes place inside a small, static safe zone
  • All players spawn with a shotgun, handgun, frag grenade, and bandages
  • Care packages drop every 110 seconds and contain DMRs, SRs, and powerful items
  • Eliminating an enemy earns your team 3 points, knocks earn 1 point
  • Killed players respawn in planes that fly by every 30 seconds
  • The first team to reach 200 points wins
  • If no team reaches 200 points after 15 minutes, the team with the most points wins
  • Friendly fire is disabled
  • Time to revive a downed ally reduced to 2 seconds

 LOOT SPAWN RULES

  • Vehicles do not spawn
  • World loot does not spawn

 OTHER EVENT RULES

  • Redzone is disabled
  • Killer spectating is disabled