Red Dead Redemption 2 – Neue Story Details und Vorstellung der Charaktere

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Red Dead Redemption 2 - Bild von Dutch van der Linde

Rockstar Games hat neue Details zur Story von Red Dead Redemption 2 verkündet und auch begründet wieso es nur einen Hauptcharakter gibt. Das ganz fand in Form eines Interviews von Art Director Josh Bass und Aaron Garbut von Rockstar Games mit dem Hollywoodreporter

Anders als im populären GTA V, bei dem man zwischen 3 Hauptcharakteren hin und her wechselt, wird man in Red Dead Redemption 2 nur als Arthur Morgan unterwegs sein. Die Geschichte des Spiels wird die Gang zu ihren Bestzeiten zeigen und den folgenden Niedergang. Denn die Zeiten des Wilden Westens und der Banditen nähert sich langsam ihrem Ende und auch die van der Linde Gang muss diesem Rechnung zollen.

„Switching characters made sense and was a lot of fun in Grand Theft Auto V, sticking with a single character felt more appropriate for the structure and narrative of a Western. Arthur lives with and fights alongside the other members of the Van der Linde gang, and they are a group of fully realized characters with relationships to each other and to Arthur, but this is Arthur’s story and we are placing players firmly in Arthur’s boots as he and the gang deal with a rapidly changing world. We think people will really love the feeling of being in the gang. It isn’t like anything we’ve done before.“ Quelle: Hollywoodreporter

Red Dead Redemption 2 – Lebendigere Welt als GTA V

Der Fokus liegt bei RDR 2 klar auf der Welt und den Veränderungen, die die Handlungen des Spielers auslösen. Der Vergleich zu GTA 5 wird auch von den Entwicklern gerne genutzt, dessen Technik ist inzwischen einige Jahre alt und RDR 2, wird somit auf einem viel höheren Niveau angesiedelt sein und neue Möglichkeiten bieten.

„Grand Theft Auto V set a pretty high benchmark for us as a company, but even the PlayStation 4 and Xbox One versions of that game were based on technical concepts from the PS3 era, Red Dead Redemption 2 is our first game for the latest generation of hardware, and was an opportunity for our teams to upgrade every single aspect of our approach to game design at once, from graphics and lighting to AI, to weather, sound and score, facial and body animation and more. We have used that power to create a world that goes far beyond anything we have ever done in terms of depth, interactivity and persistence.“

Weiter sagt Art Director Josh Bass im Interview:

„We’re trying to create a world where everything is more cohesive, so that both the player’s actions and the way the world reacts to your actions feel consistent no matter what you do or where you do it,“ he continues. „It’s persistent and alive, but also more deliberate and intimate in ways which makes sense for a world where you were still mostly getting around by horse or on foot. You can exchange stories with a barman in a saloon, talk yourself out of trouble with a local lawman, hijack a train or simply rummage through the drawers of an old homestead hoping to find cash or just some food to help the gang survive — and seamlessly transition between these things in ways that are both fun and in keeping with Arthur as a character.“

Wenn all diese Versprechungen umgesetzt werden können, dann erwartet uns wirklich ein Knaller der GTA V in den Schatten stellen könnte.

Auf Twitter veröffentlichte Rockstar Games inzwischen auch die Mitglieder der van der  Linde gang mit kleinen Beschreibungen:

Red Dead Redemption 2 erscheint am 26.Oktober für PlayStation 4 und Xbox One.

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