PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS – Neue Änderungen auf dem Testserver

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PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

Nachdem es im letzten Patch für PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS eher um spielerische Änderungen ging, geht es den Entwicklern diesmal mehr um Performanz und Anti-Cheater Massnahmen. Der zurückliegende Patch für den Testserver änderte Einiges an der blauen Zone und der Geschwindigkeit mit der sie abnahm, wir berichteten darüber.

PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS – Kein Gruppenkuscheln mehr bei Matchbeginn

Die heutige Twitter Meldung und die ausführlichere Erklärung der Entwickler auf Steam, legt den Fokus zuerst auf die Server und Spielperformanz. Bisher wurden beim Start eines Matches alle Spieler bis zum Aussteigen aus dem Flugzeug, auf einem kleinen Fleck „abgestellt“. Dementsprechend stark war die Belastung des Servers und bedenkt man wie viele PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS Matches jede Sekunde starten, ist klar das dies Auswirkungen auf die Leistung des Servers hatte. Um dieses Problem zu umgehen, werden die Spieler auf mehrere Zonen verteilt. Dies hatte direkt positive Auswirkungen auf server und client Seite. Weitere Änderungen am Flugzeug sollen folgen, Details dazu gab es jedoch noch keine.

Ebenfalls auf dem Testserver wird ein neues Anti-Cheater Programm getestet. Das kann bei einigen PCs zu Komptabilitäts Problemen führen und Crashes beim Spielstart verursachen. Kommt dies bei euch vor, bitten die Entwickler um einen Screenshot der Fehler Meldung und das Posten auf den Test Server Foren.

Im Anschluss findet ihr die komplette Nachricht der Entwickler:

PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS PC 1.0 Update #3

Players, as you know, we’re always working towards optimizing our gameplay environment.

We are planning to enhance the performance by adjusting some aspects of the game without impacting the gameplay in any conceivably negative way.

Through the last patch, we were able to improve server and client performance by adjusting the visible distance while the character is in the air. In the current patch we are spreading out the pre-match starting locations. Previously, all the players would spawn together at the same location awaiting the start of the match. Lots of interaction among multiple players in such a small area had a high impact on the servers. To solve this, we have introduced multiple areas where players gather before the match start. As a result, the performance, both server and client-side, has improved.

Additional modifications are also on the way related to the airplane performance improvement. More details will be shared soon.

We will also be testing a new security (anti-cheat) measure that is still under development but we want to start gathering some data regarding it’s stability and compatibility. Some PCs may experience compatibility issues during this test, which may cause crashes when starting the game. If this happens to you, please take a screenshot of the error screen and post it here [forums.playbattlegrounds.com]

When the changes on the test servers are evaluated to be stable, they will be applied to the live servers. The time for the live server update will be announced later.

Gameplay

  • Introduced multiple pre-match starting areas on both maps in order to optimize the server and game client performance
    • Removed weapons on starting island before the match start

Language

  • Applied new Russian, Japanese and Chinese (simplified/traditional) fonts

Bug fixes

  • Fixed the issue where players were able to slide-jump from prone

Thank you.
The PUBG Development and Community Team

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